Наша адреса:

49000, Україна, м. Дніпро,
вул. Князя Володимира Великого, 9 (1 поверх)
9:00 - 18:00 Пн.-Чт. 9:00 - 17:00 Пт. сб-нд: вихідний
Замовити дзвінок

Наша адреса:

49000, Україна, м. Дніпро,
вул. Князя Володимира Великого, 9 (1 поверх)
9:00 - 18:00 Пн.-Чт. 9:00 - 17:00 Пт. сб-нд: вихідний
Замовити дзвінок

Польські активісти завдали «удару в спину» українським трубникам - Укртрубопром

Перевезення українських труб до Європи блокуються на українсько-польському кордоні активістами, які вимагають повернути дозволи на міжнародні автоперевезення для українських водіїв фур. Деякі трубні заводи у прикордонній зоні можуть зупинитися вже у грудні.

Протести польських перевізників впливають на всі аспекти економіки України. Блокада українсько-польського кордону, що почалася на початку листопада, стала справжнім «ударом у спину» для українських експортерів сталевих труб. Про це заявив генеральний директор Об'єднання «Укртрубопром» Георгій Польський.

«Європейський напрямок – єдиний, який залишився для нашого бізнесу після початку широкомасштабної війни. Багато фур з трубами досі стоять у пробці, зірвані всі терміни доставки європейським клієнтам. Але є загроза розширення страйку та інші східноєвропейські країни. Якщо це станеться, майже всім трубним заводам, розташованим у регіонах прифронтових, доведеться вже з середини грудня зупиняти виробничі потужності», – повідомив він.

Загалом, за даними «Укртрубопрому», у січні-вересні 2023 року українські підприємства збільшили виробництво труб порівняно з аналогічним періодом минулого року на 5,1% до 376,1 тис. тонн. труб на 8,8% та 26,2% відповідно, тоді як «Трубосталь» скоротила – на 54,5%. "Сентравіс" збільшив виробництво нержавіючих труб на 12,9%, тоді як "Інтерпайп НМТЗ" знизив - електрозварювальних труб на 62,9%. Виробництво труб ВО «Оскар» знизилося на 25%.

Глава «Укртрубопрому» зазначив, що за підсумками 9 місяців поточного року трубна галузь України продемонструвала позитивну динаміку, незважаючи на постійні обстріли виробничих майданчиків, розташованих у прифронтових зонах, зокрема, у Нікополі.

«Заводи вкладають у безпеку працівників, наприклад, розміщуючи на території цехів мобільні захисні блоки, де люди можуть сховатися від бомбардувань. Крім того, невирішеною залишається проблема стабільного забезпечення водою трубних виробництв після підриву греблі Каховської ГЕС та обмілення Каховського водосховища», – сказав він.

Польські перевізники блокують постачання в Україну обладнання. На кордоні стоять тисячі вантажних автомобілів із паливом, дронами, тепловізорами та медичними товарами.

Польські автоперевізники вирішили піти на блокаду пропускних пунктів на українсько-польському кордоні, вимагаючи повернути дозволи на міжнародні автоперевезення для українських водіїв фур. Організатор акції з блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною Рафал Меклер, голова люблінського осередку ультраправої партії «Конфедерація», оголосив про намір продовжити протест на місяць - до 1 лютого 2024 року.

Проте деякі українські експерти вважають проблему із блокадою польських пунктів пропуску надуманою. Так, наприклад, експерт з енергетичних питань Геннадій Рябцев зазначив, що в Україні діє 31 автомобільний пункт пропуску, і лише 9 із них – це пункти пропуску через Польщу. «Коли кажуть, що проблеми на 3 із 31 пунктів пропуску призвели до подорожчання на чверть пропана-бутану, то у мене виникає питання про те, що хтось спекулює на цьому», – каже він.